FRÅGOR & SVAR

 

Allmänt

 

Är alla era kläder och accessoarer ekologiska?

Ja det är dom, läs mer om detta på våran om oss-sida.

Vem är det som har målat era tryck?

Den som har målat trycken heter Madelen Eriksson. Instagram: madderiksson

Beställning och frakt

 

Hur beställer jag en vara?

Du beställer varor via vår webbutik, sedan slutför du köpet via varukorgen där du lätt tar dig mellan de olika stegenför att sluföra ditt köp.

Har ni bara ett fraktalternativ?

Ja, i dagsläget så erbjuder vi miljöfrakt via DHL

Betalning

 

Vilka sätt kan jag betala på?

Vi erbjuder betalning via Payson. Du kan betala via faktura, delbetalning upp till 12 månader, kortbetalning samt banköverföring.

Kan jag delbetala fakturan?

Ja det kan du, vi erbjuder delbetalning via Payson i stegen 3,6 och 12 månader.

Returer, byten och reklamationer

 

Hur gör jag en retur?

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vill du returnera din order kontaktar du först oss på info(a)ecolasting.se. Döp mailet till “retur” och skriv med ditt ordernummer och varför du vill returnera din vara. Invänta svar från oss om returen, vilket tar ungefär 1-2 timmar. När vi har svarat dig kan du returnera din order hos närmaste DHL ombud. Returkostnad är 69 kr och vi kommer att debitera dig den kostnaden genom att justera din återbetalning.  

Hur gör jag en bytesretur?

Vill du byta storlek eller färg på någon vara i din order kontaktar du först oss på info(a)ecolasting.se. Döp mailet till “bytesretur” och skriv med ditt ordernummer, vilken artikel du vill byta och vad du vill byta artikeln till (exempel, grå t-shirt val, strl M). Invänta svar från oss om bytet. Vi kommer att lägga och skicka en ny order till dig, tillsammans med en retursedel som du klistrar fast på ditt paket som du skickar tillbaka till oss genom DHL. Returkostnaden är 69 kr och vi kommer debitera dig den kostnaden.

Hur går en reklamation till?

Skulle du vilja reklamera din order eller delar av din order kontaktar du först oss på  info(a)ecolasting.se och döper ditt mail till “reklamation”. Skriv i mailet ditt ordernummer och orsak till reklamation och ta gärna en bild på felet. Invänta svar från oss om reklamationen. När vi har svarat dig kan du returnera din order hos närmaste DHL ombud. Du får tillbaka dina pengar när vi mottagit och godkänt din reklamation. Vi kommer inte att debitera dig fraktkostnaden vid godkänd reklamation.

Övriga frågor

 

Sparar ni min personuppgifter?

Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.

Vem har gjort eran webbutik?

Vi själva.

Jag fick inte svar på min fråga, vad gör jag nu?

Om du inte fick svar på din fråga här så är du välkommen att ställa din fråga via vårt kontaktformulär.